Adatkezelés

Adatkezelési tájékoztató

I – Bevezetés

Folyamatosan figyelemmel kísérjük a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályozást és gyakorlatot, és mindent megteszünk a jogszabályoknak – különösen az Európai Parlament és a Tanács a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, szóló 2016/679 rendeletének – és az adatvédelmi tárgyú iránymutatásoknak, elveknek, és értékeknek való megfelelés érdekében.

Ennek az adatkezelési tájékoztatónak az a célja, hogy részletes és átlátható tájékoztatást adjon Önnek a személyes adatainak a kezeléséről – akár a weboldalainkon keresztül, akár máshol gyűjtjük azokat -, valamint ismertesse az adatkezeléssel kapcsolatban Önt megillető jogokat.

II – Ki kezeli az Ön adatait?

Az Ön adatait a HFH International Hungary Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (Székhely: 1027 Budapest, Margit körút 26, Cégjegyzékszám: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága Cg. 01 09 921436, Adószám: 18922118-2-42, Statisztikai számjel: 18922118 9499 572 01, a „Társaság”) kezeli.

Az adatkezelés céljait és eszközeit a Társaság általában a Habitat for Humanity Magyarország Alapítvánnyal (Székhely: 1027 Budapest, Margit körút 26., Nyilvántartási szám: Budapest Környéki Törvényszék 13-01-0001356, Adószám: 18672772-2-4, az „Alapítvány”) közösen határozza meg. A Társaság és az Alapítvány ilyen esetekben közös adatkezelőnek minősülnek. Az Alapítvány a Társaság egyedüli tagja.

Azokban az esetekben, ahol a Társaság önálló adatkezelőként jár el, ezt külön jelezzük.

Ebben a tájékoztatóban a közös adatkezelőkre, és a külön jelzett esetekben a Társaságra, mint önálló adatkezelőre röviden csak Adatkezelőként, vagy mint „mi” hivatkozunk.

Az Adatkezelő adatvédelmi tisztviselőt jelölt ki. Az Adatkezelő adatvédelmi felelőse Trautmann Tamás. Elérhetősége: [email protected].

III – Milyen adatokat kezelünk?

Személyes adat bármely információ, melynek segítségével Ön, mint természetes személy közvetlenül vagy közvetett módon (más adatokkal együtt) azonosított vagy azonosítható. A személyes adatok lehetnek azonosító adatok (pl. az Ön neve, születési helye és ideje) vagy leíró adatok (pl. a lakhatási körülményeivel, a családjával, a jövedelmi-vagyoni helyzetével kapcsolatos adatok) Általánosságban, mindig csak olyan személyes adatokat gyűjtünk, amik az adatkezelés egyes céljaira szükségesek.

Vannak olyan személyes adatok, amik különleges védelmet élveznek (pl. a faji, vallási hovatartozásra vonatkozó, vagy az egészségügyi adatok). Ilyen különleges (kategóriájú) adatokat nem kezelünk.

A személyes adatok, amiket kezelünk, a közöttünk lévő kapcsolattól függően különösen az alábbiak lehetnek: 

  • személyazonosító adatok (pl. vezetéknév, keresztnév)
  • az Ön elérhetőségére vonatkozó kapcsolattartási adatok (pl. telefonszám, e-mail, levelezési cím)
  • a lakhatási körülményeire vonatkozó adatok (pl. ingatlan besorolása, nagysága, közmű ellátottsága)
  • a háztartására, a családi életére és a vagyoni-jövedelmi helyzetére vonatkozó adatok (pl. gyermekek száma, rendszeres jövedelmek, szociális támogatások)
  • amennyiben Ön adománnyal támogat minket, úgy a fizetéssel kapcsolatos információk (pl. bankszámla szám)
  • a közöttünk lévő kapcsolatra vonatkozó adatok (pl. szerződéses kapcsolat, hírlevélre feliratkozás)
  • online azonosító adatok (pl. IP cím)
  • a weboldalaink használatára vonatkozó adatok.

Vannak olyan adatok, amiket kötelező megadnia a kérésének vagy kérdésének megválaszolása, valamilyen, közöttünk lévő szerződés létrehozása vagy teljesítése vagy a jogszabályi kötelezettségnek való megfelelés érdekében. Ezeket az adatokat a nyomtatványainkon általában külön jelöljük (pl. csillagozással, vagy annak feltüntetésével, hogy az adat megadása „kötelező”). Amennyiben úgy dönt, hogy nem adja meg ezeket az adatokat, a kérését nem fogjuk tudni teljesíteni!

Más adatok közlése az Ön igényeinek, lehetőségeinek és szükségleteinek jobb megismerése miatt szükséges.

Kérjük, hogy a faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló adatot, egészségügyi adatot, a szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó adatot akkor se adjon meg nekünk, ha a nyomtatványaink szabad szöveges része erre lehetőséget biztosít! Az adataiban bekövetkező változásról kérjük, értesítsen minket!

Személyes adatokat gyűjthetünk különösen akkor, amikor

  • felkeresi valamelyik weboldalunkat,
  • felveszi a kapcsolatot velünk, érdeklődik a szervezetünk és a tevékenységünk iránt,
  • önkéntesként csatlakozik a programjainkhoz, vagy adományával segíti a munkánkat,
  • valamilyen lakhatási támogatásra pályázik és / vagy a nyertes pályázat alapján szerződést (együttműködési megállapodást) köt velünk,
  • jelentkezik valamilyen eseményünkre vagy rendezvényünkre, vagy részt vesz azokon,
  • feliratkozik a hírlevelünkre,
  • az online közösségi hálókon keresztül lép kapcsolatba velünk, a Habitat Facebook, Instagram, Youtube, Linkedin, Flickr felületein, vagy belép közösségi média  csoportjainkba vagy reagál a bejegyzéseinkre. 
  • Harmadik személytől is kaphatunk Önről adatokat, amennyiben Ön ehhez hozzájárult.

III – Mennyi ideig kezeljük az adatait?

A személyes adatai csak addig kezeljük, amíg a céljaink elérése miatt azokra szükségünk van.

Az adatok tárolási idejének a meghatározásakor különösen az alábbiakat vesszük figyelembe:

  • a pályázat elbíráláshoz, sikeres pályázat esetén a közöttünk létrejött szerződés (együttműködési megállapodás) teljesítéshez szükséges időt,
  • a közöttünk létrejött más megállapodás vagy a javunkra vállalt kötelezettség teljesítéshez, illetve elfogadásához szükséges időt,
  • a kérésének vagy a kérdésének megválaszolásához szükséges idő,
  • azt az időt, ameddig Ön a szervezetünkkel és tevékenységünkkel kapcsolatban érdeklődik,
  • azt az időt, ameddig a hírleveinket, híreinket meg kívánja kapni,
  • a jogszabályi kötelezettségeinket,
  • a jogi igényünk előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges időt.

Amennyiben már nincs szükségünk a személyes adataira, azokat töröljük vagy anonimizáljuk, oly módon, hogy az Ön azonosítása vagy azonosíthatósága a továbbiakban ne legyen lehetséges. Statisztikai és kutatási célokra ilyenkor is kezelhetünk az anonimizált adatokat.

Esetenként előfordulhat, hogy valamilyen személyes adatot az eredeti cél szerinti tárolási idején túl is meg kell őriznünk. Ilyen lehet különösen, ha arra valamilyen jogi igényünk előterjesztése, érvényesítése, illetve védelme miatt van szükségünk.

IV – Milyen célokra használjuk az adatait?

1. TÁMASZ program, MÁSODIK ESÉLY program, és más, az Adatkezelő által létrehozott vagy koordinált lakhatás támogatási programok

Lakhatás támogatási programjaink célja, hogy a nyertes pályázók olyan támogatásban részesüljenek, ami hozzájárul az ingatlanuk felújításához, a lakhatási körülményeik javításához. A TÁMASZ programban elsősorban olyan családok vesznek részt, akik saját tulajdonú ingatlanban vagy önkormányzati bérlakásban élnek, és ez az ingatlan olyan műszaki állapotban van, amely veszélyezteti, esetleg el is lehetetleníti a lakás rendeltetésszerű, azaz méltó, biztonságos otthonként való használatát. Sikeres pályázat esetén az ingatlan felújításához és a beköltözéshez nyújtunk támogatást. MÁSODIK ESÉLY programunkkal olyan lakhatásukat vesztett családokat segítünk, akik családok átmeneti otthonában kénytelenek élni. Önkormányzatok és önkéntesek segítségével rossz állapotú szociális bérlakásokat újítunk fel számukra, így tesszük lehetővé, hogy hosszú távon is fenntartható, biztos otthonhoz jussanak.

Az adatkezelés célja a pályázatok elbírálása, sikeres pályázat esetén a nyertes pályázóval kötött együttműködési megállapodás teljesítése, valamint a pályázóval történő kapcsolattartás az elbírálás és a szerződés teljesítése során.

A pályázatok elbírálása érdekében a pályázók személyazonosító (név, születési hely és idő, lakcím) és kapcsolattartási adatait (telefonszám, e-mail, levelezési cím), valamint a pályázó lakhatási és egyéni körülményeire és a jövedelmi-vagyoni viszonyaira vonatkozó adatokat kérünk.

Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, vagy a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések (6.cikk (1) bekezdés b)).

Amennyiben Ön honlapunkon keresztül, online formában adja be programjainkra pályázati adatlapját, -adatainak kezelésére vonatkozó tájékoztatást követően- a megfelelő jelölőnégyzet kipipálásával adhatja meg hozzájárulását. 

Amennyiben Ön papír alapon nyújtja be pályázatát, úgy az adatlaphoz adatvédelmi tájékoztató megismerése után, a mellékelt hozzájáruló nyilatkozat kitöltésével járulhat hozzá adatai kezeléséhez. 

A Támasz pályázat esetén az adatokat a pályázati adatlap kitöltésétől, illetve az együttműködési megállapodás megkötésétől számított 3 évig őrizzük. 

A Második esély program esetén az adatokat az együttműködési megállapodás megkötésétől számított 5 évig őrizzük meg.

2. Falusi LakHatás támogatási program

Ezzel a támogatási programunkkal azoknak a gyermekes családoknak szeretnénk segíteni, akiknek nincs elég megtakarításuk a lakásuk korszerűsítéséhez, bővítéséhez, és ezért a Magyar Falu Programban hirdetett FALUSI CSOK keretében igényelnek támogatást igényelnek. A Falusi LakHatás támogatási programunkban a FALUSI CSOK igénylés sikeres előkészítésében segítünk. A FALUSI CSOK igénylést a családi otthonteremtési kedvezményt folyósító bank bírálja el.

Az adatkezelés célja a FALUSI CSOK-ra való jogosultság előzetes felmérése, az igénylés benyújtásával kapcsolatos tanácsadás, valamint a kapcsolattartás az igénylővel.

A tanácsadás érdekében az igénylő személyazonosító (név, születési hely és idő, lakcím) és kapcsolattartási adatait (telefonszám, e-mail, levelezési cím), valamint az igénylő lakhatási és egyéni körülményeire és a jövedelmi-vagyoni viszonyaira vonatkozó adatokat kérünk. 

Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, vagy a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések (6.cikk (1) bekezdés b)).

Amennyiben Ön honlapunkon keresztül, online formában adja be programjainkra pályázati adatlapját, -adatainak kezelésére vonatkozó tájékoztatást követően- a megfelelő jelölőnégyzet kipipálásával adhatja meg hozzájárulását. 

Amennyiben Ön papír alapon nyújtja be pályázatát, úgy az adatlaphoz adatvédelmi tájékoztató megismerése után, a mellékelt hozzájáruló nyilatkozat kitöltésével járulhat hozzá adatai kezeléséhez. 

A jelentkezési adatokat a jelentkezéstől számított számított 1 évig, a pályázati adatlapon szereplő adatokat a pályázati adatlap kitöltésétől számított 10 évig őrizzük meg. 

3. Önkéntesség

A weboldalunkon és más elérhetőségeinken keresztül bárki önkéntesnek jelentkezhet hozzánk, és lakások építésével vagy felújításával, vagy más módokon segítheti a munkánkat.

Az adatkezelés célja a jelentkezések nyilvántartása, az önkéntes megállapodás teljesítése, valamint a kapcsolattartás az önkéntessel.

Az önkéntes megállapodás előkészítése és teljesítése érdekében az önkéntesek személyazonosító (név, lakcím) és kapcsolattartási adatait (e-mail) kezeljük. Esetenként, az önkéntes által teljesíthető feladatokkal kapcsolatban más, különösen az önkéntes végzettségére, képzettségére, különleges szakértelmére vagy érdeklődésére vonatkozó adatokat is kezelhetünk.

Amennyiben Ön honlapunkon keresztül, online formában adja be jelentkezését -adatainak kezelésére vonatkozó tájékoztatást követően- a megfelelő jelölőnégyzet kipipálásával adhatja meg hozzájárulását. 

Az adatokat jelentkezés esetén 1 évig, az önkéntes megállapodást megkötése esetén annak megszűnésétől számított 5 évig kezeljük.

4. Kisgépkölcsönző

A kisgépkölcsönző Budapest Főváros II. Kerület Önkormányzatának szolgáltatása a II. kerületi lakosság számára a Habitat for Humanity Magyarország megvalósításában. A szolgáltatás 18 éves kortól és II. Kerület Kártya birtokában vehető igénybe. Kisgépkölcsönző szolgáltatásunkat az önkormányzattal együttműködésben azért hoztuk létre, hogy a kerület lakosai egyszerűen és költséghatékony módon juthassanak hozzá olyan szerszámokhoz és eszközökhöz, amelyek elengedhetetlenek egy otthoni felújítás során, viszont megvásárolni drága lenne azokat. A gépeket a Habitat Kreatív Központban, 1027 Budapest Margit körút 26. szám alatt lehet átvenni és visszaadni.

A kölcsönzés során eseti szerződést kötünk, melynek adattartalma a következő: vezetéknév, keresztnév, lakcím, telefonszám, e-mail cím, bérbe vett eszköz, eszköz pótlási értéke, bérleti/késedelmi díj mértéke, szerződés kelte, bérleti időszak tartama, eszköz átvételének időpontja.

Az árlista rögzített és megtekinthető helyben kifüggesztve, illetve a https://kreativkozpont.habitat.hu oldalon.  A kölcsönzési díj utólag fizetendő, az időszaki díjról minden esetben számlát állítunk ki. A számla ellenértékét helyben, bankkártyával vagy készpénzben lehet kiegyenlíteni.

Az adatkezelés jogalapja és célja: Az adatkezelés jogalapja: A GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja – szerződés teljesítése. Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (Áfatv.) 159. § (1) bekezdése alapján a számla kibocsátása kötelező, kivéve, ha az Áfatv. másként rendelkezik. Számla kibocsájtása esetén a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig kell megőrizni, ezért a számlázáshoz kapcsolódó adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogszabályi kötelezettség teljesítése).

Az adatkezelés célja: a bérleti szerződés teljesítéséhez kapcsolódó adatkezelés. Az ezzel kapcsolatos adatkezelések: eszköz átvételének-átadásának egyeztetése, számlázás, bérbevevő jogainak érvényesítése.

A kezelt adatok köre: vezetéknév, keresztnév, anyja neve, lakcím, telefonszám, e-mail cím, bérbe vett eszköz, eszköz pótlási értéke, bérleti/késedelmi díj mértéke, szerződés kelte, bérleti időszak tartama, eszköz átvételének időpontja.

Az adatok megismerésére jogosultak: Az Adatkezelő könyvelési feladatok teljesítéséhez, valamint az igényérvényesítéshez az informatikai rendszerek működtetése, adattárolás céljából szervezeteket vehet igénybe adatfeldolgozóként a tevékenysége ellátásához, a köztük létrejött adatfeldolgozásra irányuló szerződés alapján. Az adatok továbbítása kizárólag a szükséges célok elérése érdekében történik. Az Adatkezelő ezen túlmenően harmadik személyeknek sem üzleti, sem marketing, sem egyéb céllal nem ad át adatokat, kivéve jogszabályban előírt kötelezettség esetén hatóságoknak vagy bíróságoknak.

Az adatkezelés időtartama: a bérleti szerződés teljesítéséhez szükséges adatkezelés az eszköz bérbe vevő részére történő visszaadásáig tart. A bérleti szerződéssel kapcsolatos igényérvényesítés lehetőségének fennállásáig a számla kiállításához szükséges adatokat (név, cím) az igényérvényesítés lehetséges idejéig (a szerződés megkötésétől számított 5 évig), valamint számla kiállítása esetén a számla kiállításához szükséges adatokat (név, cím) a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig (a számla kiállításától számított 8 évig) kezeli.

5. Külső kommunikáció

Az általunk létrehozott vagy koordinált lakhatás támogatási programokról, az ingatlanok felújításáról és a beköltözésről, önkéntes programjainkról, valamint a különböző rendezvényeinkről beszámolókat készítünk. Ennek során fénykép- és videofelvételek készülhetnek, melyeket a saját nyilvános felületeinken, illetve a sajtóban, online vagy nyomtatott formában tehetünk közzé.

A weboldalunkon és más kommunikációs anyagokban közzétett helyszíni beszámolókkal, fénykép- és videó riportokkal kapcsolatban az adatkezelés célja a munkánk megismertetése és népszerűsítése, a lakhatási szegénységre történő figyelemfelhívás, a megvalósult pályázatokról szóló tájékoztatás, céges és egyéni adományozók és önkéntesek közvetett toborzása.

Az adatkezelés során az érintettek (a támogatottak, a támogató önkéntesek, az érdeklődők és a más jelenlévők) személyazonosító adatait (név, álnév, fénykép- és videofelvételek) használunk fel. Esetenként, a beszámoló jellegétől függően az érintettek lakhatási körülményeire, háztartására, a családi életére és a vagyoni-jövedelmi helyzetére vonatkozó adatokat is használhatunk.

A csak tömegfelvételeket (olyan felvétel, ami az eseményt összhatásában örökíti meg, azon emberek sokasága látható, illetve az ábrázolt személyek nem egyedi személyekként, hanem mint a tömeg részei láthatók) használó tájékoztatás esetében az adatkezelés jogalapja a közhasznú munkánk megismertetéséhez és népszerűsítéséhez fűződő jogos érdekünk (6 cikk (1) bekezdés f)). (9). A tömegfelvétel elkészítéséről szóló tájékoztatót, vagy annak online elérhetőségét az Adatkezelő minden esetben elérhetővé teszi, közzéteszi a rendezvény helyszínén.

Az adatkezeléssel szemben az érintett bármikor tiltakozhat az [email protected] e-mail címen keresztül.

Előfordulhat, hogy a fenti célokat személyek, vagy személyes történetek egyedi elbeszélésén keresztül teljesítjük. Ilyenkor a tömegfelvételek mellett egyéni ábrázolásokat (portrékat, az egyén a tömegből kiemelve mutató felvételeket) is készítünk és felhasználunk.

Ilyen esetben a személyes történetek elbeszéléséhez, illetve a fénykép- és videofelvételek elkészítéséhez az érintettek egyetértését és kifejezett hozzájárulását kérjük, az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása (6.cikk (1) bekezdés a)). A hozzájárulás bármikor visszavonható az [email protected] e-mail címen keresztül.

Az adatokat a helyszíni beszámoló, fénykép- vagy video riport elkészítésétől számított 5 évig kezeljük. 

6. Nyilvános események, rendezvények szervezése

Egyes rendezvényeink, különösen szakmai programok, konferenciák, képzések, kitelepülések, workshopok esetében fontos tudnunk, hogy hány résztvevőre készüljünk, vagy kik vesznek részt az eseményen. Ezért előfordulhat, hogy a részvétel regisztrációhoz kötött. (1)

Az adatkezelés célja az adott rendezvény megfelelő és biztonságos előkészítése és lebonyolítása, és az érdeklődővel való kapcsolattartás. 

Az adatkezelés során az érdeklődő személyazonosító (név) és kapcsolattartási adatait (telefonszám, e-mail, levelezési cím) kezeljük. Esetenként, az esemény jellegétől függően más, különösen az érdeklődő végzettségére, képzettségére, különleges szakértelmére vagy érdeklődésére vonatkozó adatokat is kezelhetünk.

Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása (6.cikk (1) bekezdés a)).

Az adatokat a rendezvény végétől számított 90 napig kezeljük. Amennyiben a rendezvény valamely pályázat megvalósítása során kerül megszervezésre az adatokat a rendezvény végétől számított 5 évig kezeljük.

 7. Weboldalaink működtetése

Biztosítjuk a habitat.hu; feketelakas.hu; energiaszegenyseg.hu; lakhatast.hu; hon-vagy.hu; weboldalak rendszerstabilitását, az oldalak adat- és üzembiztonságát, a tartalmak megfelelő betöltését és megjelenítéséhez, az egyes menüpontok használatát. Az adatkezelő ebben az esetben a weboldalt működtető Habitat for Humanity Magyarország Alapítvány.

Biztosítjuk továbbá a habitat.hu; feketelakas.hu; energiaszegenyseg.hu; lakhatast.hu; hon-vagy.hu; weboldalak rendszerstabilitását, az oldalak adat- és üzembiztonságát, a tartalmak megfelelő betöltését és megjelenítéséhez, az egyes menüpontok használatát. Az adatkezelő ebben az esetben a weboldalt működtető HFH International Hungary Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.

Az adatkezelés célja a weboldalaink üzemeltetése, a rendszerstabilitás és az adat- és üzembiztonság biztosítása.

Az adatkezelés jogalapja a weboldalaink megfelelő és biztonságos működéséhez fűződő jogos érdekünk (6.cikk (1) bekezdés f)). Önnek, mint a honlap felhasználójának és a Habitatnak mint szolgáltatónak a kölcsönös és egyben jogos érdeke, hogy magasszintű online tartalomszolgáltatást nyújtsunk kölcsönös megelégedésünkre. 

A Adatkezelő a honlapjain úgynevezett sütiket (cookie) használ, melyek a weboldal helyes működését és megjelenítését szolgálják, és amelyek alapján a Habitat senkit nem azonosít személy szerint.

Ezen felül az Adatkezelő analitikai szolgáltatást vesz igénybe oldalstatisztikák készítésére, felhasználói érdeklődés és demográfiai adatok, valamint a webhelyen tanúsított viselkedés mérésére abból a célból, hogy internetes felületeinket fejlesszük. Ez azonban sütik használata és az IP-cím rögzítése nélkül, úgynevezett szerveroldali technológiával történik. Igénybe vett szolgáltatás: Cloudflare Zaraz, mely statisztikai jelentés céljából továbbítja az adatokat a Google Analytics és Meta Pixel szolgáltatásokba is.

A Google Analytics szolgáltatásról itt tájékozódhat: https://www.google.com/analytics

A Facebook Pixel szolgáltatásról itt tájékozódhat: https://www.facebook.com/business/help/742478679120153

A cookie-król és törlésük módjáról itt talál további információt: https://allaboutcookies.org    

Az érintett az oldal használatával elfogadja a technikai adatok és cookie-k fentiek szerinti felhasználását, ezek önmagukban nem használhatók a személyazonossága beazonosítására.

Az adatkezelés időtartama: a technikai adatok és a cookie-k az oldal elhagyása után a böngészőprogram beállításainak megfelelően törlődnek.

8. Weboldalon végzett adománygyűjtés

A nekünk eljuttatott adományok nagyban segítik a munkánkat, hozzájárulnak a céljaink eléréséhez. A weboldalunkon található online adományozási rendszer egyszeri vagy rendszeres, tetszőleges összegű adományok gyűjtését szolgálja. Az adományozás ezen a módon az OTP SimplePay fizetési szolgáltató igénybevételével történik meg. Adományokat fogadhatunk más módon, így a bankszámlánkra történő átutalással vagy a hozzánk eljuttatott készpénz felajánlás útján is. 

Az adatkezelés célja az adomány eredetére vonatkozó és az adomány teljesítésével kapcsolatos adatok megőrzése.

Az adományozás során a támogató személyazonosító (név) és kapcsolattartási adatait (e-mail), valamint a támogató pénzügyi helyzetével kapcsolatos adatokat (bankszámlaszám, adomány összege) kezeljük. A fentieken túl, a támogató bankkártya adataihoz vagy a bankszámla forgalmi adataihoz nem férünk hozzá.

A weblapunkon történő adományozással elfogadja, hogy az adatait kezeljük és a megadott elérhetőségein hírlevél formájában tájékoztatjuk szervezetünk munkájáról. Hírlevelünkről az bármikor leiratkozhat, az [email protected] címen vagy a hírleveleinkben elhelyezett leiratkozás linken keresztül.

Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, vagy a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések (6.cikk (1) bekezdés b)).

Az adatokat – a szigorú számadású bizonylatok megőrzési idejével összhangban – 8 évig kezeljük.

9. Hírlevelek

A weboldalunkon keresztül és papír alapú nyomtatványainkon bárki feliratkozhat a hírlevelünkre, amivel hozzájárul ahhoz, hogy általános vagy személyre szabott tájékoztatást küldjünk neki a munkánkról, megvalósult pályázatokról, jogszabályi változásokról, szakpolitikai kérdésekben történt közreműködésünkről, a működésünkkel vagy tevékenységünkkel kapcsolatos hírekről.

Az adatkezelés célja az érdeklődők tájékoztatása, különösen azzal a céllal, hogy adományozóként és / vagy önkéntesként és / vagy más módon minél többen segítsék a munkánkat, illetve a köszönetnyilvánítás azok elé, akik adományozóként és / vagy önkéntesként és / vagy más módon segítették a munkánkat.

A hírlevél küldés érdekében az érdeklődő személyazonosító (név) és kapcsolattartási (e-mail) adatait kezeljük.

Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása (6.cikk (1) bekezdés a)), amelyet az érintett Adatkezelő honlapján a megfelelő jelölőnégyzet kipipálásával ad meg adatainak kezelésére vonatkozó tájékoztatást követően.

Hírlevelünkről az érdeklődő bármikor leiratkozhat, az [email protected] címen vagy a hírleveleinkben elhelyezett leiratkozás linken keresztül.

Az adatokat a feliratkozástól számított 5 évig kezeljük.

10. SZJA 1%-val kapcsolatos felajánlások

A személyi jövedelemadóról szól szabályok szerint bárki dönthet úgy, hogy az összevont adóalap után befizetett személyi jövedelemadójának 1 százalékát felajánlja egy regisztrált civil szervezetnek, így a Habitat for Humanity Alapítványnak. A felhasználásra jogosult kérheti a személyi a javára rendelkezett magánszemélyek adatainak megismerését (az adatok a NAV által részére történő továbbítását), azon személyek esetében, akik ehhez külön hozzájárultak

Az adatkezelő ebben az esetben a Habitat for Humanity Alapítvány.

Az adatkezelés célja a közhasznú tevékenységgel kapcsolatban a magánszeméllyel történő kapcsolatfelvétel és tájékoztatás.

Ennek érdekében az adományozó személyazonosító (név) és kapcsolattartási adatait (levelezési cím, e-mail cím) kezeljük.

Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása (6.cikk (1) bekezdés a)).

Az adatokat a NAV adatbázis kézhezvételétől számított 5 évig őrizzük.

11. Tájékoztatás kérés, általános érdeklődés

A weboldalunkon keresztül, postai levélben, e-mail címünkön vagy telefonos elérhetőségünkön keresztül bárki megkereshet minket, hogy a szervezetünkkel, a tevékenységünkkel, a feladatainkkal vagy az aktuális projektjeinkkel kapcsolatban érdeklődjön.

Az adatkezelés célja az érdeklődő kérdésének vagy kérésének megválaszolása, az általános tájékoztatás.

A kérdés vagy kérés megválaszolása érdekében az érdeklődő személyazonosító (név) és kapcsolattartási adatait (telefonszám, e-mail, levelezési cím) kezeljük. A kérelem jellegétől függően más, a kérdés vagy kérés megválaszolásához szükséges adatokat is kezelhetünk.

Az adatkezelés jogalapja a szervezetünk a tevékenységünk, a feladataink vagy az aktuális projektjeink bemutatásához, népszerűsítéséhez fűződő jogos érdekünk (6.cikk (1) bekezdés f))

Amennyiben az érdeklődés közvetlenül az adományozásra vagy az önkéntességre irányul, az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, vagy a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések (6.cikk (1) bekezdés b)).

Az adatokat a kérdés vagy kérés megválaszolásától számított 180 napig kezeljük. 

12. Az adatkezeléssel kapcsolatos kérelmek

A személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok alapján Önt, mint érintettet különböző jogok illetik meg az adatkezeléssel kapcsolatban. Amennyiben valamilyen kérelemmel fordul hozzánk, meg kell győződnünk a jogosultságáról, és ennek érdekében a személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információkat kérhetünk.

Az adatkezelés célja a kérelmező jogosultságának ellenőrzése, a válasz kézbesítése és nyilvántartása.

A kérelem teljesítése érdekében az érintett személyazonosító (név) és kapcsolattartási adatait (telefonszám, e-mail, levelezési cím) kezeljük. A kérelem jellegétől függően más, különösen a személyazonosság megerősítéséhez szükséges adatokat is kezelhetünk.

Az adatkezelés jogalapja a GDPR 12. cikkében írt, ránk vonatkozó jogi kötelezettség (tájékoztatási kötelezettség) teljesítése (6.cikk (1) bekezdés c))

Az adatokat a kérelem megválaszolásától számított 5 évig kezeljük.

V – Kinek továbbíthatjuk az adatait?

Az adatokat különböző címzettekkel közölhetjük.

Az adatkezelés során adatfeldolgozókat vehetünk igénybe. Az adatfeldolgozók olyan személyek, akik a mi nevünkben és utasításaink szerint járnak el, az általunk igénybe vett, adatkezelési tárgyú vagy adatkezeléssel járó szolgáltatások során. Ilyen szolgáltatók lehetnek különösen

Minden esetben ügyelünk arra, hogy csak megbízható cégeket és megfelelő garanciák mellett (megfelelő szerződési feltételek, ellenőrzés lehetősége, biztosítékok és adatbiztonsági tesztek) vegyünk igénybe.

Azokban az esetekben, ha ezek a szolgáltatók az adatokat az általuk meghatározott célokra és eszközökkel kezelik, önálló adatkezelőknek minősülnek.

Amikor önálló adatkezelőknek továbbítunk adatokat, arról minden esetben tájékoztatjuk, és ha szükséges, kérjük a hozzájárulását. Az önálló adatkezelők a saját adatvédelmi szabályaik szerint kezelik az adatokat.

Előfordulhat, hogy valamilyen jogszabály kötelez minket az adatoknak egy közhatalmi szerv felé történő továbbítására.

Az adatkezelés során az alábbi esetekben továbbítunk adatokat harmadik országokba:

A Habitat az ön felhasználói, támogatói, vagy hírlevél jelentkezési adatait az alábbi, EU-n kívüli adatfeldolgozók, szolgáltatók számára továbbítja adatfeldolgozási céllal:

A felsorolt szolgáltatókkal az adattovábbítás terén az Európai Unió által elfogadott általános szerződési feltételeket (Standard Contractual Clauses) alkalmazunk. Ezen feltételek célja, hogy az Egyesült Államokban zajló adatkezelés során is garantálható legyen a szigorúbb európai adatvédelmi standardok alkalmazása.

Az Adatkezelő fenntartja magának a jogot, hogy a felhasználói élmény és hatékony működés érdekében további szolgáltatókat vegyen igénybe az általános adatvédelmi rendeletben (GDPR 28. cikk) megfogalmazott követelményeknek megfelelően.

Az Adatkezelő egyedi felhasználói profilokat nem képez.

Az adatai kezelése ellen az [email protected] e-mail címen tiltakozhat.

VI – Hogyan védjük az adatait?

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy biztosítsuk az adatainak bizalmas és biztonságos kezelését, valamint azok elérhetőségét. Az adatok bizalmas kezelése (titkossága) azt jelenti, hogy azokhoz csak olyan személyek férhetnek hozzá, akik arra jogosultak, és akiknek az adatokra a feladataik teljesítése érdekében szükségük van. Az adatok biztonságos kezelése (integritása) azt jelenti, hogy megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket alkalmazunk a személyes adatok biztonsága érdekében, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szemben.  Az elérhetőség azt jelenti, hogy az adatok az erre jogosult személyek számára bármikor elérhetők. 

A meghozott intézkedéseket rendszeresen felülvizsgáljuk, és a technika mindenkori állásának megfelelően és az adatkezelés kockázatával arányos módon folyamatosan frissítjük. 

Ezek az intézkedések lehetnek technikaiak (pl., zárható helyek, riasztók, hozzáférési jogosultság beállítások), szervezetiek (pl. informatikai biztonsági és titoktartási szabályzatok) vagy logikaiak (pl. vírusvédelem).

VII – Milyen jogok illetik meg Önt az adatkezeléssel kapcsolatban?

A személyes adatok védelmére vonatkozó szabályok alapján Ön az alábbi jogokat gyakorolhatja az adatkezeléssel kapcsolatban: 

Tájékoztatás az adatkezelésről: Világos, átlátható és érthető módon kell tájékoztatnunk arról, hogy milyen célokból és milyen adatokat kezelünk, valamint milyen jogok illetik meg Önt az adatkezeléssel kapcsolatban. Ez a tájékoztató egy példa a tájékoztatásra.

Hozzáférés a személyes adataihoz: Önnek később is joga van tájékoztatást kérni arról, hogyan kezeljük az adatait, valamint másolatot kérhet azokról.

A helyesbítéshez való jog: Amennyiben az általunk kezelt adatok tévesek vagy hiányosak (annak ellenére, hogy minden erőfeszítést megteszünk a pontos és naprakész adatok kezelése érdekében), kérheti azok helyesbítését.

Bármikor visszavonhatja a hozzájárulását azokkal a tevékenységekkel kapcsolatban, ahol az adatkezelés az ön hozzájárulásán alapul.

Tiltakozhat az adataink kezelése ellen, a saját helyzetével kapcsolatos okból (különösen, ha az adatkezelés a mi vagy harmadik személy jogos érdekében történik) továbbá kérheti az adatkezelés korlátozását, a jogszabályban írt okokból.

Tiltakozhat különösen az adatainak közvetlen üzletszerzésre történő kezelése ellen: Eszerint bármikor kérheti, hogy ne küldjünk Önnek további hírleveleket, híreket, ajánlatokat vagy meghívókat. Ezt a jogát az általunk küldött hírlevélben vagy e-mail üzenetben található linken keresztül történő leiratkozással is gyakorolhatja.

Joga van az adatainak hordozhatóságához, vagyis ahhoz, hogy bizonyos esetekben megkapja azokat az Önre vonatkozó személyes adatokat, amiket Ön bocsátott a rendelkezésünkre, géppel olvasható, széles körben használt formátumban, vagy kérje azok más adatkezelőnek történő továbbítását. 

Kérheti a személyes adatainak a törlését. Nem törölhetjük ugyanakkor az adatait, ha azokra a közöttünk létrejött szerződés teljesítése vagy a ránk vonatkozó jogi kötelezettség érdekében van szükség.

A személyes adatainak kezelését érintő panaszával a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hivatalhoz is fordulhat, az alábbi elérhetőségeken keresztül:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Telefon: +36 (30) 683-5969
+ 36 (30) 549-6838
+36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
Email: [email protected]

Végül, bírósághoz is fordulhat, ha úgy ítéli meg, hogy a személyes adatainak jogellenes kezelésével megsértettük a jogait.

Kérjük, bármilyen panaszeljárás kezdeményezése előtt vegye fel velünk a kapcsolatot, és közösen próbáljuk megoldani a kérdést!

A tájékoztatót bármikor módosíthatjuk, az érintettek egyidejű tájékoztatásával. A tájékoztatás a www. habitat.hu weboldalon történő közzététellel, illetve – amennyiben szükséges – az érintettek közvetlen értesítésével történik.

Scroll to Top