Elkötelezettségünk a Safeguarding* iránt

A Safeguarding egy olyan átfogó fogalom, amely az egyének egészségének, biztonságának és emberi jogainak védelme érdekében hozott előírásokra és intézkedésekre utal, különös tekintettel a kiszolgáltatott emberekre. A Safeguarding középpontjában a kockázatok megelőzése és a már bekövetkezett károk kezelése áll. 

*mivel a kifejezésnek nincs egyértelmű magyar megfelelője, a továbbiakban a Safeguarding kifejezést használjuk, a nemzetközi terminológiának megfelelően.

Bevezetés

A Habitat for Humanity Magyarországnál elkötelezettek vagyunk egy olyan biztonságos és befogadó kultúra megteremtése iránt, amely biztosítja a projektjeinkben részt vevő emberek biztonságát, méltóságát és jogait. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy biztonságos és tiszteletteljes környezetet teremtsünk ügyfeleink, munkatársaink, önkénteseink, partnereink és a velünk kapcsolatba kerülő közösségek tagjai számára.

A legfontosabb számunkra a biztonságos és barátságos környezet megteremtése, ahol mindenkit tisztelnek és értékelnek. Fontos továbbá, hogy megelőzzük és megakadályozzuk a károkozást, a zaklatást, a megfélemlítést, a bántalmazást és az elhanyagolást, valamint az, hogy az esetleges problémákat azonnal kezeljük. 

Megelőzés és megakadályozás

Safeguarding irányelveink

Irányelveink bemutatják azokat az intézkedéseket, amelyeket a kiszolgáltatott emberek bántalmazásának és kizsákmányolásának megelőzése érdekében teszünk. Szigorú szabályaink vannak, gyakorlatainkat folyamatosan felülvizsgáljuk a legmagasabb szintű biztonság és tisztelet biztosítása érdekében. 

A szabályzatot ide kattintva olvashatod el.

Általános viselkedési normáink 

Egyértelmű viselkedési normákat állapítottunk meg, amelyeket munkánk során követünk.  Minden munkatársunkat, önkéntesünket és partnerünket megismertetjük ezekkel, és elvárjuk tőlük a betartásukat.

Az általános viselkedési normáink a következőek: 

  • Tiszteletben tartjuk, előmozdítjuk és védelmezzük minden ember jogait és méltóságát (különös tekintettel  az ügyfeleinkre, a kiszolgáltatott felnőttekre és gyermekekre) mindenféle megkülönböztetés vagy megfélemlítés nélkül.
  • Minden meglévő vagy potenciális ügyfeleinkkel tisztelettel, udvariassággal és méltósággal bánunk.
  • Semmilyen körülmények között nem tanúsítunk megalázó vagy kizsákmányoló magatartást az ügyfelekkel szemben.
  • Nem élünk vissza a szerepünkkel; a segítségnyújtás megtagadásával, illetve  az ügyfelek körének meghatározásának vagy az ügyfelek kiválasztási folyamatainak manipulálásával.
  • Nem tolerálunk, nem támogatunk és nem veszünk részt semmilyen illegális tevékenységben, amely lopáshoz, korrupcióhoz, összeférhetetlenséghez vagy más illegális, gazdasági haszonszerzésre irányuló tevékenységhez vezet.
  • Segítünk egy olyan környezet kialakításában és fenntartásában, amely megakadályozza a szexuális kizsákmányolást és visszaélést, védi  az ügyfelek, a programok résztvevőinek és a közösség tagjainak (különösen a kiszolgáltatott felnőttek és gyermekek) jogait, és elősegíti a Habitat for Humanity magatartási kódexének végrehajtását. Az ezt a környezetet fenntartó rendszerek fejlesztésében és fenntartásában a vezetőknek kiemelt szerepük van. 
  • Soha nem veszünk részt szexuális kizsákmányolásban vagy abúzusban.
  • Soha nem folytatunk szexuális tevékenységet gyermekkel (18 év alatti emberekkel), függetlenül a nagykorúság vagy a helyi beleegyezési korhatártól. A gyermek korába vetett téves hit nem szolgálhat magyarázatként. 
  • Soha nem kínálunk pénzt, munkát, árukat vagy szolgáltatásokat (beleértve  az ügyfelek ek járó segítséget is) szexuális szolgáltatás, megalázó vagy kizsákmányoló viselkedés egyéb formáinak ellentételezésére.
  • Nem létesítünk szexuális kapcsolatot ügyféllel, mivel ez a kapcsolat eredendően egyenlőtlen hatalmi dinamikán alapul és aláássa a Habitat for Humanity jótékonysági küldetésének hitelességét és integritását.

Az általános viselkedési normáinkat munkaidőn kívül is követjük.

Problémák kezelése

Az incidensek, illetve biztonsági aggályok gyors és hatékony kezelése érdekében megfelelő folyamatokkal rendelkezünk. Az illetékes kollégák bizalmasan kezelik (az akár anonim módon érkező)  bejelentéseket, és biztosítják, hogy megfelelő intézkedések történjenek az érintettek védelmének érdekében. További információkat itt találsz.

Scroll to Top